Vše A-Z
- Uzavření manželství formou občanského sňatku
- Uzavření manželství formou církevního sňatku
- Uzavření manželství státního občana ČR s cizincem na území ČR
- Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství
- Změna jména a příjmení
- Příjmení po rozvodu manželství
- Prohlášení o volbě druhého jména
- Příjmení žen v mužském tvaru
- Vydávání matričních dokladů - rodný, oddací a úmrtní list
- Potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize
- Nahlížení do matričních knih
- Prohlášení o určení otcovství k dítěti
- Vítání občánků
Vydávání matričních dokladů - rodný, oddací a úmrtní list
Matriční doklad (rodný, oddací nebo úmrtní list a doklad o registrovaném partnerství) vydává matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství, zemřela nebo vstoupila do registrovaného partnerství.
Jde-li o narození, uzavření manželství, vstup do registrovaného partnerství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, pak matriční doklad vydá Úřad městské části Brno-střed, zvláštní matrika.
Při ztrátě rodného, oddacího, úmrtního listu nebo dokladu o registrovaném partnerství může matriční úřad vydat jeho druhopis. Originálem je i vystavený druhopis (stejnopis) matričního dokladu.
O vydání matričního dokladu můžete matriční úřad požádat také elektronicky prostřednictvím datové schránky nebo e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem. Matriční doklad v listinné podobě bude zaslán na doručenku do vlastních rukou; v případě pobytu v zahraničí je možné zvolit také doručení na zastupitelský úřad České republiky.